Tuesday, July 17, 2012

TUMBUHAN AJAIB DARI HUTAN AMAZON.


Tumbuhan ajaib Brazil ini tumbuh di hutan Amazon sebagai pokok yang bersaiz sederhana. Masyarakat asli negara ini menganggap kulit pokok catuaba sebagai ubat, afrodisiak dan bahan perangsang yang baik untuk masalah lemah daya ingatan, rasa gemuruh dan masalah seksual(disfungsi seksual) apabila diamalkan sebagai air rebusan. Tumbuhan ini telah digunakan secara semulajadi oleh masyarakat asli Amazon bagi meningkatkan potensi seksual dan bagi membantu ereksi.

Kulit catuaba merupakan salah satu tumbuhan afrodisiak Brazil yang terkenal. Kulit dan akarnya digunakan untuk meningkatkan libido, melegakan saraf dan mengurangkan kebimbangan. Selain merawat mati pucuk, kulit catuaba telah digunakan bagi tujuan rawatan saraf seperti hypochondria, insomnia, sciatica dan neuralgia. Teh daripada kulit catuaba digunakan untuk rawatan mati pucuk, disfungsi seksual, gemuruh dan keletihan. Tiada rekod yang menunjukkan kesan sampingan hasil daripada pengambilan catuaba secara berterusan. Ini juga membuktikan bahawa catuaba bebas dari sebarang bahan tambahan.

Dalam tahun 1992, satu kajian di Jepun telah membawa kepada penemuan aktiviti antibakteria dan anti-HIV yang berpotensi dalam ekstrak kulit catuaba. Dalam kajian ini, tikus yang diberi catuaba didapati telah terhindar daripada jangkitan E.coli dan Staphylococcus. Virus HIV juga telah dihalang daripada bergabung dengan sebarang sel sekaligus menghalang kemusnahan sel darah putih yang terdedah kepada virus HIV. Catuaba mengandungi alkanoid, tanning, phytosterol, cyclolignan, minyak beraroma dan damar yang mengandungi lemak. Dari segi dos pula, pengambilan satu hingga tiga cawan teh catuaba secara berterusan selama beberapa minggu sudah memadai bagi  memperoleh keputusan yang diinginkan. Dalam masa yang singkat, mimpi-mimpi erotik bermula sebaik sahaja teh ini diminum, diikuti dengan keinginan seksual yang melonjak. Herba ini berfungsi untuk mengembang dan melegakan saluran darah, sekaligus membantu mencapai dan mengekalkan ereksi. Selain daripada itu, ia juga boleh digunakan untuk melegakan kesakitan serta membunuh bakteria dan virus.

Bagi kaum lelaki yang mengalami tekanan bersama dengan masalah difungsi seksual, kulit catuaba juga sangat berfaedah kerana ia mengandungi formulasi bagi menghilangkan tekanan dan masalah saraf. Herba hutan hujan ini turut digunakan sebagai tonik untuk kesihatan keseluruhan. Terdapat banyak lagi faedah tumbuhan ini seperti menghilangkan rasa hambar, tonik untuk alat kelamin, siflis, kecederaan dan bagi kesakitan yang biasa. Walaubagaimanapun, catuaba memperoleh notoritinya sebagai tumbuhan afrodisiak. Kaedah penyediaan utama bagi catuaba ialah melalui rasa atau seduhan. Seduhan lebih dikenali oleh umum sebagai kaedah ”membuat teh”, iaitu kaedah paling mudah bagi mengamalkan tumbuhan yang hebat ini. Masyarakat asli yang mengamalkan herba ini hanya memasukkan segenggam bahan (catuaba) ke dalam segelas air yang bersuhu bilik dan dibiarkan semalaman. Air rebusan tersebut akan diminum pada keesokan paginya. Satu lagi kaedah untuk mengamalkan herba ini adalah dengan menggunakan Capatrex. Sebagai sebahagian dari formulasinya untuk tujuan membesarkan zakar, Capatrex  menggunakan catuaba yang diadun dengan beberapa herba lain yang selamat dan berfaedah bagi merawat masalah disfungsi erektif (ED) dan disfungsi seksual di kalangan lelaki.
SEBAGAI PELANGGAN KAMI, SEMUA NAMA DAN MAKLUMAT PEMBELI AKAN KAMI RAHSIAKAN !

No comments:

Post a Comment